Monday, July 12, 2010

Untuk Hiburan Hati Yang Lara

Si Lurus Yang Bendul



Sekumpulan pengembara berehat memandangkan hari semakin gelap. Mereka membakar selonggok kayu untuk dijadikan unggun api. Setelah penat mengembara mereka berhibur sambil duduk mengelilingi unggun tersebut. Masing2 menceritakan dan berkongsi pengalaman. Tiba giliran Joseph untuk bercerita..


Pada suatu petang saya bersama abang menebas rumput di ladang. Setelah penat saya berehat di bawah pokok palm yang rendang. Sedang berehat saya makan puding yang lazat. Tiba2 saya nampak tahi kambing biri-biri. Saya dengan selamber mengutip tahi tersebut lalu meletakkannya diatas puding.

Abang datang kepada saya lalu terus merampas puding dari tangan saya. nak tahu apa yang terjadi? Abang makan puding tersebut and he said,"w0oooo...... s0dap s0dap...". Saya tergelak dalam hati melihat abang. Padan muka k0!

Pengembara yang lain tergelak besar mendengar cerita itu. Tiba2 Joseph bangun semula dan berkata..

Sebenarnya saya tiada abang... Saya le yang makan puding itu... kui3

0 comments:

Post a Comment